.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخواست مردم محروم کجور مازندران از رئیس جمهور

رئيس شوراي اسلامي دهكده فرهنگي و تاريخي كندلوس با ارسال نامه‌اي به محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور از وي براي سفر به اين منطقه محروم دعوت به ‌عمل آورد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، جهانشير شيخ‌الاسلامي در اين نامه به گوشه‌هايي از مشكلات عديده منطقه محروم كجور مازندران پرداخته و از رئيس جمهور محبوب و مردمي درخواست كرده است تا به منطقه كجور مازندران سفر كرده و با بازديد از مناطق مختلف كجور از نزديك با مردم كجور نيز ديدار و گفتگو كند تا به مشكلات آنان رسيدگي شود.

در متن نامه ارسالي به رئيس جمهور آمده است: ضمن تبريك انتخاب مجدد حضرتعالي به‌ عنوان رئيس جمهور منتخب مردم در دور دهم انتخابات رياست جمهوري كه مايه مباهات و افتخار ايران است، اميد آن مي‌رود با استعانت از درگاه ايزد يكتا و ظل توجهات حضرت ولي عصر(عج) بيش از پيش براي تحقق اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و شهداي گرانقدر مملكت اسلامي موفق و پيروز و سربلند باشيد.

وي اظهار داشت: كجور قهرمان پرور يكبار ديگر با حضور حداكثري خويش و راي بالاي 82 درصدي به جنابعالي وفاداري خود را به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب اسلامي و دولت عدالت پرور و مردمي اعلام داشتند.

شيخ‌الاسلامي تصريح كرد: كجور مازندران با تمام استعدادها و توانمندي‌ها به دلايل مختلف محروم واقع شده‌، به نحوي كه در دولت سازندگي به ‌عنوان بخش محروم شناخته شده است و اين در حالي‌ است كه كجور مازندران داراي نخبگان علمي، فرهنگي، مذهبي، سياسي و ورزشي از قديم‌الايام تاكنون است كه از جمله آنها آيت‌الله نظرپاك كندلوسي و آيت‌الله شيخ‌فضل‌الله نوري كجوري از چهره‌هاي ماندگار در عرصه علمي، فرهنگي‌، ديني و بسياري ديگر از شخصيت‌هاي برجسته و صاحب نام را مي‌توان نام برد.

وي اضافه كرد: بخش كجور مازندران تعداد بي‌شماري شهدا، جانباز، ايثارگر و آزاده را تقديم انقلاب شكوهمنداسلامي ايران كرده است.

شيخ‌الاسلامي بيان داشت: مردم غيور و ولايتمدار كجور يكي از خواسته‌هاي به حق آنها اين است كه رياست محترم جمهوري اسلامي و هيئت محترم دولت را در منطقه محروم كجور مازندران از نزديك ملاقات كرده تا مشكلات عديده‌شان را با رئيس جمهور مردمي و محبوب خود درميان گذاشته تا غبار محروميت از اين سرزمين سرسبز، پرافتخار، نخبه پرور و تمدن ساز زدوده شود.

وي در ادامه با اشاره به مشكلات اين بخش خاطرنشان كرد: پراكندگي روستاهاي كجور مازندران و قرار گرفتن آن در منطقه حفاظت شده البرز مركزي موجب آن شده است تا سرمايه‌گذاران و كارآفرينان نتوانند در اين منطقه سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال نكنند كه اين امر موجب مهاجرت خيل عظيمي از روستاييان به ويژه قشر جوان به شهرهاي بزرگ و كوچك شده است و در ساليان متمادي مشاهده شده‌ كه سازمان حفاظت محيط زيست به علت بي توجهي و توجيهات غيرمنطقي همواره مانع پيشرفت، شكوفايي و رشد و اعتلاي منطقه كجور شده است، چرا كه بدون در نظر گرفتن شرايط اقليمي، آب و هوايي، فرهنگي و گردشگري از هرگونه فعاليت‌هاي صنعتي، دامداري، كشاورزي جلوگيري به‌ عمل مي آيد، اين درحالي‌ است كه بخش عظيمي از منطقه ياد شده فاقد هر گونه پوشش گياهي و جنگلي است و عموما در گزارش‌هايي كه به مسئولان سازمان حفاطت محيط زيست كشور ارسال مي‌شود، به هيچ يك از واقعيت‌ها و موارد فوق‌الاشاره توجهي نمي‌شود.

وي تصريح كرد: توجه ويژه به منابع انساني و استعدادهاي بالقوه منطقه محروم كجور مازندران همواره يكي از خواسته‌هاي مردم فهيم و ولايتمدار كجور است.

رئيس شوراي اسلامي كندلوس بيان داشت:‌ پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران و در زمان فعاليت سه دوره اول نماينده محترم نوشهر و چالوس و كجور و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي خدمات ارزنده‌اي در بخش كجور مازندران صورت پذيرقته است اما پس از اتمام دوره فعاليت ايشان، نمايندگان بعدي توجه كمتري به كجور داشته‌اند كه اين امر كاملا در نزد مردم فهيم و ولايتمدار كجور مازندران كاملا ملموس و روشن است، لازم به ذكر است در دولت نهم اقدامات ارزنده‌اي نيز صورت پذيرفته است كه تنها بخش بسيار اندكي از خواسته‌هاي مردم كجور را تامين كرده است.

وي ترغيب و تشويق سرمايه‌گذاران، صنعتگران و كارآفرينان براي سرمايه‌گذاري در منطقه كجور با توجه ظرفيت‌هاي موجود در منطقه و حمايت همه جانبه از آنان را از راه‌هاي برون رفت از اين مشكلات نام برد.

شيخ الاسلامي در پايان تصريح كرد: مردم كجور مازندران از هم اكنون براي حضور و بازديد هيئت محترم دولت از بخش كجور مازندران و آشنايي هر چه بيشتر با مشكلات عديده اي كه مردم با آن ساليان سال دست و پنجه نرم مي‌كنند، لحظه شماري كرده و مقدمتان را گلباران مي‌كنند.

كجور نام منطقه‌اي است از طبرستان و مازندران كنوني با وسعت حدود 500 هزار هكتار و 68 روستا با جمعيتي بيش از 65 هزار نفر كه به ‌طور شناور در قديم رويان خوانده مي‌شد.

اين منطقه قصبۀ مركزي دهستان بلده در بخش مركزي شهرستان نوشهر است، در سال 740 هجري برابر با 1240 ميلادي استاندار جلال‌الدوله اسكندر بن زياد شروع به تجديد بناي قلعه هر كجور كرده بود و چون اين شهر در موقع تاخت و تاز مغول خراب و ويران شد.

وي در سال 746 هجري در اطراف آن شهر بارو كشيد و بناي آن را تجديد كرد، از نظر جغرافيايي اين منطقه بين دو كوه دماوند وعلم كوه واقع شده است.

منطقه كجور از مغرب به چالوس، از مشرق به سولده نور، از جنوب به نور و از شمال به درياي خزر مشرف است.

سكنه منطقه را گيلك‌ها و خواجه وندها تشكيل مي‌دهند، منطقه كجور به علت داشتن وسعت مراتع داراي پراكندگي نسبي است و بيشتر روستاها از هم فاصله دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.